Mikael Klintman, Framing: The Social Art of Influence, Manchester University Press, 2025
DOI:
https://doi.org/10.37062/sf.62.28382Nyckelord:
RecensionReferenser
Bååth, Jonas och Christian Fuentes (2025) ”Alternativizing markets: the framing of moral commerce”, Socio-Economic Review 23(1): 183–203.
Curry, Oliver, Mark Alfano Scott, Mark J. Brandt & Christine Pelican (2022) ”Moral Molecules: Morality as a Combinatorial System”, Review of Philosophy and Psychology 13(4): 1039–1058.
Goffman, Erving (1986 [1972]) Frame Analysis. An Essay on the Organization of Experience. Boston: Northeastern University Press.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Jonas Bååth

Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
Allt material i Sociologisk Forskning publiceras med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY-NC-ND 4.0.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får för icke-kommersiella syften fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. Innehållet får dock inte ändras. När innehållet används måste författare och källa anges. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare. Inga publiceringsavgifter tas ut.



