Henrik Fürst & Erik Nylander. The value of art education: Cultural engagements at the Swedish folk high school. Palgrave MacMillan 2023
DOI:
https://doi.org/10.37062/sf.62.27837Nyckelord:
RecensionReferenser
Boltanski, L., & L. Thévenot (2006) On justification: Economies of worth. Princeton: Princeton University Press.
Sandberg-Jurström, R., M. Lindgren & O. Zandén (2022) ”Musical skills, or attitude and dress style? Meaning-making when assessing admission tests for Swedish specialist music teacher education”. Research Studies in Music Education 44(1): 70–85. https://doi.org/10.1177/1321103X20981774
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Johan Söderman

Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
Allt material i Sociologisk Forskning publiceras med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY-NC-ND 4.0.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får för icke-kommersiella syften fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. Innehållet får dock inte ändras. När innehållet används måste författare och källa anges. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare. Inga publiceringsavgifter tas ut.