Michael Tåhlin, A Research agenda for Skills and Inequality, 2023
DOI:
https://doi.org/10.37062/sf.61.26305Nyckelord:
RecensionReferenser
Avis, J. (2019) “Vocational education, transitions, marginalisation and social justice in the Nordic countries: Reflections on the special issue”, European Educational Research Journal 18 (3):376–384. https://doi.org/10.1177/1474904119845250
Tåhlin, M. (Red.). (2023) A Research Agenda for Skills and Inequality. Edward Elgar Publishing.
Wheelahan, L. (2015) “Not just skills: what a focus on knowledge means for vocational education”, Journal of Curriculum Studies 47 (6):750–762. https://doi.org/10.1080/00220272.2015.1089942
Young, M., & Muller, J. (2013) “On the powers of powerful knowledge”, Review of Education 1 (3):229–250. https://doi.org/10.1002/rev3.3017
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2024 Johanna Köpsén
Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-IngaBearbetningar 4.0 Internationell-licens.
Allt material i Sociologisk Forskning publiceras med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY-NC-ND 4.0.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får för icke-kommersiella syften fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. Innehållet får dock inte ändras. När innehållet används måste författare och källa anges. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare. Inga publiceringsavgifter tas ut.