When the media matters for electoral performance
DOI:
https://doi.org/10.37062/sf.55.18192Nyckelord:
media, party politics, polling behaviour, life cycleAbstract
In this article, we analyse the connection between media exposure and opinion polls for political parties or “the media influence”. We compare two parliamentary periods in Sweden: 2006–2010 and 2010–2014. Our results show that the media is important for the anti-immigration party, the Sweden Democrats (SD) in the first period. This is not the case, or at least less so, for the other parliamentary parties. In the second period, media exposure wanes in importance for explaining poll fluctuations as well as shifts from national to regional media for the Sweden Democrats. These findings are in consonance with previous research which underlines that the media´s influence on electoral performance differs before and after the party has crossed the electoral threshold to the national parliament.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Allt material i Sociologisk Forskning publiceras med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY-NC-ND 4.0.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får för icke-kommersiella syften fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. Innehållet får dock inte ändras. När innehållet används måste författare och källa anges. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare. Inga publiceringsavgifter tas ut.