Tværvidenskabelig spørgeskemakonstruktion
DOI:
https://doi.org/10.37062/sf.42.19328Nyckelord:
survey methodology, questionnaire construction, interdisciplinary science, linguistics, cognitive psychologyAbstract
Focussing on construction of questionnaires, the author is answering the following question: H ow are respondents solving semantic and other cognitive tasks, and what are the resulting consequences with regard to questionnaire construction? The article — also comprising research grounded questionnaire construction recommendations developed by the author — is based on textual analysis of a wide range of English quantitative methodology literature problematizing questionnaire construction as arts and crafts striving to convert questionnaire construction into an interdisciplinary science comprising linguistics and cognitive psychology. The author is arguing that respondents, when solving their tasks, should be offered wide-ranging semantic and other cognitive reliefs based on survey researcher's thorough linguistic and psychological expertise.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Allt material i Sociologisk Forskning publiceras med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY-NC-ND 4.0.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får för icke-kommersiella syften fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. Innehållet får dock inte ändras. När innehållet används måste författare och källa anges. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare. Inga publiceringsavgifter tas ut.